مزایای یک تیم خوب در شرکت معماری-بخش پانزدهم

شرکت معماری مدیریت پروژه طراحی معماری

اگرچه افسانه تک معمار اسطوره در شرکت معماری هنوز در بین عموم مردم و حتی برخی از کارفرمایان رواج دارد، اما امروزه طراحی معماری بیشتر یک کار گروهی است. بهترین تیم‌ها از مخاطرات “تفکر گروهی” اجتناب می‌کنند و به نوعی با یکدیگر همکاری می‌کنند که در آن برآورد مجموع کار تیم چیزی فراتر از مشارکت هر فرد است. آنها بین اهداف افراد، شرکت، کارفرما و عموم مردم تعادل ایجاد می‌کنند. افراد تیم به یکدیگر اعتماد کرده و به هم احترام می‌گذارند و بدین ترتیب اجازه می‌دهند بهترین و خلاقانه‌ترین راه‌حل‌ها به اشتراک گذاشته شود.

یک تیم پروژه خوب در شرکت معماری می‌داند چه زمانی باید درخواست کمک کند و تشخیص می‌دهد که چه اطلاعات جدیدی مورد نیاز است و چگونه باید این اطلاعات را پیدا کرد. یک تیم عالی قادر است تغییر در شرایط کارفرما را به عنوان فرصتی برای بهبود طراحی در نظر بگیرد.

از آنجا که معماران در تلاشند در طراحی و ساخت پروژه‌های معماری کمترین میزان استفاده را از منابع زمین داشته باشند، حضور یک تیم پروژه خوب الزامی است. شارت سبز (شارتی با هدف پایداری) و فرایند طراحی مربوط به آن نیاز به حضور یک تیم کامل دارد که در عین اعتماد و احترام به یکدیگر، برای یافتن راه‌حلی که از کمترین میزان انرژی استفاده کرده، نیازهای کارفرما را برآورده می‌کند و معماری فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند‌، با هم کار کنند.

یک تیم پروژه ایده‌آل، مشارکت همه اعضای تیم را به رسمیت می‌شناسد و همه اعضاء را قادر می‌سازد تا در بالاترین سطح ممکن عملکرد داشته باشند، به نیازهای کارفرما و جامعه کاملا پاسخ می‌دهد و در نهایت یک معماری خوب خلق می‌کند.

هیچ کس نمی‌تواند به تنهایی این کار را انجام دهد، همانطور که کتی فلامیا (Katy Flammia) از شرکت در دیزان (THEREdesign) گفته است: “معماران در واقع مجبور نیستند همه چیز را بدانند – آن‌ها فقط باید بدانند چه کسی کار را انجام می‌دهد و اعضاء تیم را کنار هم قرار دهند!”

این متن ترجمه ای است از بخش مدیریت پروژه طراحی در کتاب هندبوک حرفه ای معماری AIA


پروژه های گروه معماری کارند

ویلای شمس

شرکت طراحی معماری کارند
ویلای شمس

نوشته‌های مشابه